Photobucket
Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, December 4, 2008

Kerja ku..

Semalam 3.12.2008 adalah due date utk menyerahkan PERM / KPI ( Borang Penilaian Prestasi ) kepada bos bagi tahun 2008. Tepat jam 4.41pm, setelah berhempas pulas meng'edit apa yang patut, sampailah PERM saya tu dalam inbox my boss..Hmm...tak tau lah ok atau tak.. Tawakkal je lah..Petang semalam jugak, pkl 5.18pm boss reply emel. Cepat gak boss bagi markah ekk...Alhamdulillah..kira ok la kot..:) Tp ada sorang lagi bos yang juga bertindak sebagai appraisor..Anyway, semoga Allah murahkan rezeki, insyaallah..:) Yang penting, mesti JUJUR & AMANAH dalam bekerja. Hanya Allah yang maha tahu sejauh mana keikhlasan kita dalam menjalankan amanah dalam kehidupan ini..Hanya doa yang menjadi penguat semoga Allah sentiasa memandu kehidupan ini mengikut compas tauhid & iman agar mampu menuju destinasi yang abadi di syurga nanti, insyaallah..


Sebelum ni bila jumpe kawan2 lama, soalan yang tak pernah tidak ditanya ialah "keje kat mane skrg??", "masih kat ARB?", "buat ape kat ARB tu?" dan macam2 lagi soalan2 yg sewaktu dengannya.. Sebenarnya saya mula bekerja di Amanah Raya pada 6 September 2005. Mula2 saya attach di Product Development Unit, Market Development Department. Dalam department ni, saya diberi amanah utk buat enhancement untuk product Amanah Hibah dan jugak handle byk marketing program termasuklah menyampaikan ceramah di seluruh pelusok tanah air..hhihihi.. (mcm ler byk sangat...) Tp sebenarnya seluruh Malaysia dah dgr suara saya ni...(perasan je lebihhh...) Sebabnya ARB mempunyai segmen tajaan di Radio IKIM.fm pada tahun 2006. Ada la beberapa kali saya & rakan setugas, on air bersama-sama dengan Ustaz Zamri Zainal Abidin di radio IKIM..kalau tak silap pkl 7.15 pagi, 2 kali seminggu..Yang bestnyer kat department ni, selalu je kene outstastion.. Sarawak je tak sempat..hehehe..Syok gak la, bekerja sambil berjalan-jalan. Sepanjang setahun lebih di dept ni, saya sempat ke Labuan, Tawau, Kota Kinabalu, Kuantan, Kuala Terengganu, Johor Bahru dll.. Nasib baik ler masih lagi bujang..kalau tak, jgn harap lerr...

Di Singapore Marriott Hotel 23 & 24 January 2006

Di Seafest Hotel, Semporna, Sabah

Pemandangan dari bilik hotel Seafest, Semporna Sabah.

Ada gaya lecturer tak? hihihi..Tgh bagi ceramah di Labuan. Tajuk " Penulisan Wasiat & Pembahagian Harta Pusaka daripada perspetif Islam."

Sesi bergambar dengan VIP. Dari kiri En.Rafie Omar(CEO ARLS), saya, Datin Hjh Aminah (Board of Director ARB), wakil HAWA Labuan, En.Shamsudin Tahir ( Board of Director ARB)
Tgh posing kat booth ARB di Minggu Amanah Saham Nasional @ Pantai Batu Baruk, Kuala Terengganu 2006.
15 Februari 2007, saya dipinjamkan dan di'offer' utk join subsiduary kpd Amanah Raya Berhad iaitu AmanahRaya Legacy Services Sdn Bhd.( Seconded staff ). Sampailah sekarang ni..So, posting kali ni saje nak share tanggungjawab saya kat ARB ni.. Kalau ada apa2 masalah, jgn le segan2 tanya yer..

Senior Executive/Lawyer Syarie Execution Unit, AmanahRaya Legacy

Berikut adalah keje2 saya di Unit Pentadbiran Pusaka Berwasiat, AmanahRaya Legacy :

  • Performing the role and functions as an executor / administrator & provide proper estate administration file management ranging from opening the file, confirm the status of the beneficiaries as well as the assets and liabilities of the deceased, receive payments from banks, resolve all the deceased’s debts to the debtors & distribution of the assets to the rightful beneficiaries according to the Will, Islamic Faraid Laws for the Muslim or Distribution Act 1958 for the non-Muslim.
  • Attending High Court and Small Estate Settlement Office to obtain Grant of Probate or Letter Of Administration / Distribution Order for testate estate.
  • Representing AmanahRaya in the Syariah Court Cases incorporating Syariah issues and conflict between heirs in the Muslim estate administration.
  • Liaise & communicate with Pejabat Tanah & Galian Negeri-Negeri, Pejabat Tanah Daerah, Jabatan Penilaian & P’khidmatan Harta(JPPH), LHDN, Jabatan Pengangkutan Jalan in terms of transmission and transfer of assets to the beneficiaries.
  • Provide efficient customer relationship and answering queries from beneficiaries.
  • Prepare a monthly report including account statement and keep the status of the file updated to ensure the highest professionalism and credibility delivered to customers.

Sebarang masalah, sila hubungi saya ditalian 03-20557612 (Office Hour only) / hairin.herlina@arb.com.my


No comments: