Photobucket
Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, August 24, 2009

Seperti penagih kehabisan bekalan???

Isu fitnah kepada Tuan Guru, Mursyidul Am PAS menjadi suatu isu sensasi yang sukar utk saya maafkan. Mengapa media-media BN berhempas pulas berusaha utk mencemarkan nama baik Tuan Guru Nik Aziz ? Mengapa mereka sedaya upaya mahu menanamkan rasa benci dan marah kepada Tuan Guru atas kenyataan mengenai syurga & neraka ? Mengapa perlu diserang PAS kiri & kanan ?? Mengapa begitu jahat wartawan-wartawan dan orang-orang media yang sanggup memfitnah seorang pemimpin yang tidak pernah diragui kepimpinannya ??  

JAWAPANNYA ialah, tidak lain dan tidak bukan adalah suatu teknik pembinaan ikon kebencian (icon of hatred) kepada PAS sempena pilihanraya kecil di Permatang Pasir. Ternyata BEE END  dan jentera pilihanrayanya gagal membunuh karektor calon PAS Ustaz Mohd Salleh Man yang dikenali bersih, bercakap benar, amanah, toleransi dan berpegangan agama. BEE END ternyata takut dengan bayangan kekalahan yang bakal dihadapi di Permatang Pasir. Sudah pasti bayangan kekalahan ini akan menjejaskan kredibiliti PM yang amat disanjungi oleh penyokong-penyokong BEE END. Pilihanraya ini amat penting bagi PM yang pastinya akan mengukur mandat rakyat kepadanya.

Naib Presiden PAS Dato' Mahfuz Omar menyifatkan amalan fitnah dan pembohongan media-media terbabit sama seperti 'penagih yang kehabisan bekalan dadah untuk terus hidup' "Ini sudah menjadi makanan harian. Ini adalah dadah yang menjadi ketagihan Umno. Kalau tidak mengfitnah, manipulasi dan berbohong; tidak boleh buat (hidup) seperti penagih yang kehabisan bekalan dadah." "Apa yang berlaku ini membuktikan fitnah dan pembohongan adalah amalan biasa Umno & Barisan Nasional."

SAMA-SAMALAH KITA FIKIR-FIKIRKAN..:)

1 comment:

Mr. Wan Halim said...

salam.. sori guna ruang ni utk bertanya.. ada sorang makcik kwsn ana nak bayar zakat harta arwah suaminya yang dipegang oleh amanah raya.. jumlah zakat RM58501... amanah raya kata kena keluarkan surat dr ana utk mengatakan makcik ni nak bayar zakat arwah suaminya menggunakan harta arwah suaminya yang diuruskan oleh amanah raya... nti ada pengalaman dlm hal ini..