Photobucket
Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, September 4, 2009

UNDANG-UNDANG SIVIL LEBIH KEJAM !!!

TATACARA SEBATAN MENGIKUT UNDANG-UNDANG SYARIAH



CARA SEBATAN MENGIKUT UNDANG-UNDANG SIVIL




"YANG MANA ADIL, YANG MANA ZALIM?"

HUKUM ISLAM ADALAH YANG TERBAIK & ADIL

Hukuman yang dikenakan terhadap Kartika mengikut peruntukan Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 hakikatnya masih belum menepati undang-undang hudud yang sewajarnya dikenakan kepadanya sepertimana yang dinaskan di dalam Al-Quran & Hadis. Kesalahan meminum arak adalah termasuk dalam kesalahan yang boleh dikenakan hukuman had. Tiada siapa boleh menafikan KEADILAN & HUKUMAN MENDIDIK yang telah Allah swt nukilkan dalam Al-Quran & hadis Nabi saw.

Memandangkan Malaysia yang terikat dengan Perlembagaan Malaysia ciptaan British, secebis bidangkuasa yang diberikan kepada negeri mengikut peruntukan Perkara 121(1A) Perlembagaan Persekutuan membolehkan Akta Kesalahan Jenayah Syariah dikuatkuasakan di negeri-negeri di Malaysia.

Apa yang paling penting untuk difahami ialah cara sebatan mengikut undang-undang SIVIL adalah berbeza dengan undang-undang Syariah. Mengikut undang-undang Syariah tatacara sebatan ini perlu mengambil kira keadaan dan kesihatan pesalah dan pesalah mestilah berpakaian yang menutup aurat.

Sebatan juga tidak boleh sampai mencederakan, dan sebatan dilakukan di beberapa tempat pada badan dan bukannya pada satu tempat sahaja. Dalam Islam, hukuman ini bukan bersifat untuk menyeksa tetapi bersifat mendidik pelaku kesalahan serta mendidik masyarakat awam supaya gerun untuk melakukan perbuatan itu lagi....

INILAH TARBIYAH YANG SEBENAR. JANGAN SEKADAR PANDAI BERBICARA TENTANG TARBIYAH TETAPI DANGKAL ILMU-ILMU TARBIYAH !!!

No comments: